عوامل موثر در پیشبرد فروش: - نظرات اقتصادی
X
تبلیغات
سه‌شنبه 6 فروردین‌ماه سال 1387
عوامل موثر در پیشبرد فروش:
 

سایت اقتصادی

 

درشرایط بازرگانی کنونی ، بازاریابی به مجموعه یا طیف بزرگی ازفعالیتهای بازرگانی اطلاق می شود که اعم از قرارگرفتن درماقبل یا مابعد عملیات خرید وفروش است تا بتواند امرکالارسانی را ازمنابع تولید به مقاصد مصرف مانند: سازمانهای خرید ، واحدهای تولیدی یا مصرف کننده نهائی تسریع وتسهیل نماید.

این طیف ، از تحقیقات بازاریابی شروع شده وبا پوشش دادن به فعالیتهای مختلفی مانند: یافتن منابع مواد اولیه ، واردات یا تامین مواد حمل ونقل ، بیمه ، انبارداری ، طراحی محصول ، تولید، کنترل کیفیت ، انتخاب کانالهای توزیع ، عملیات عمده فروشی ، خرده فروشی ، توزیع فیزیکی ، فروش ، وصول وجه ، ضمانت، خدمات بعدازفروش وبررسیهای منظم ، نهایتا" با اصلاح وتکمیل محصول خاتمه می یابد.

دراین طیف ، اعمال خرید یا فروش فقط به صورت یک عمل حقوقی انتقال مالکیت مطرح می شوند وفی الواقع مانند دوبرش دردونقطه مختلف این طیف ظاهر می شوند، ولی بازاریابی مفهومی به مراتب گسترده تر وجامع تر را دربرمی گیرد.

بنابراین بازاریابی برجمیع فعالیتهای دخیل در کالا یا خدمات رسانی اشراف دارد وجایگاه سازمانی آن نیز برهمین قیاس از مرتبه والاتری نسبت به خرید یا فروش برخوردار است.

امروزه دربسیاری ازشرکتهای بزرگ دنیا، مسئولیت بازاریابی تولیدات با مدیرعامل یا یکی ازاعصای هیئت مدیره است ، زیرا بازاریابی تولیدات ازاهداف استراتژیک موسسه محسوب می شود.

ازجانب دیگر با توجه به غلبه نظام اقتصاد بازار بر سایر نظام های اقتصادی وبازرگانی ،‌ واین واقعیت که تولید انبوه ، خودبه خود وبدون نیاز به هیچ گونه علامتی ، فعالیتهای لازم در مورد صادرات ، بهبود کیفیت ، بسته بندی جذابتر ومقاومتر وبالاخره روشهای جدید ارتباط با مصرف کننده ، تحقیقات وپیام رسانی را دیکته می نماید ، لذا نقش بسته بندی درپیشبر فروش از جایگاه ویژه ای برخوردار می گردد.

بدین ترتیب ، پیشبرد فروش به معنی مجموعه عملیات اطلاع رسانی ، ایجاد انگیزه ، ایجاد شهرت به نفع کالا ویاد آوری به مشتریان گذشته است ، می توان اضافه کرد که این عملیات درقالب دوفعالیت عمده تبلیغات وروابط عمومی انجام می شود .

 

برگرفته از : ماهنامه بررسیهای بازرگانی

javahermarket

مترجم سایت