نظرات اقتصادی

نظرات اقتصادی

بررسی معضلات اقتصادی
نظرات اقتصادی

نظرات اقتصادی

بررسی معضلات اقتصادی

تازه‌ترین ارزیابی از اوضاع بازار جهانی:

سایت اقتصادی

زمان خرید مسکن رسیده است؟

نشریه آلمانی اشپیگل با تحقیقاتی که درباره قیمت مسکن در چند کشور جهان انجام داده، زمان کنونی را فرصت مناسبی برای خرید مصرفی مسکن ارزیابی کرده است
نتایج این تحقیق میدانی مشخص کرده که قیمت مسکن در بسیاری از کشورها از سال 2007 تا‌کنون کاهش دورقمی (به طور متوسط بیش از 15‌درصد) یافته و چون در چنین شرایطی امکان سرمایه‌گذاری به قصد سودجویی در بازار مسکن تقریبا محال است، لذا اوضاع کاملا به نفع تقاضای مصرفی برای صاحبخانه‌ شدن است.کارشناسان مسکن در انگلیس هشدارهایی نسبت به عواقب توصیه‌های اشپیگل داده‌اند. آنها تصریح کرده‌اند: جلب توجه ناگهانی از سوی مصرف‌کنندگان به خرید مسکن می‌تواند شتاب تند کاهش قیمت مسکن را کاهش دهد، اما در مقابل تحلیل‌گران بازار مسکن می‌گویند: رکود در این بازار تا سال 2010 ادامه خواهد داشت.
اوضاع جهانی مسکن به روایت «اشپیگل»
زمان خرید مسکن رسیده است؟
 کاهش 2 رقمی قیمت جهانی مسکن از سال 2007 تاکنون
نشریه آلمانی اشپیگل با تحقیقاتی که درباره قیمت مسکن در چند کشور جهان انجام داده، زمان کنونی را فرصت مناسبی برای خرید مصرفی مسکن ارزیابی کرده است.
نتایج این تحقیق میدانی مشخص کرده قیمت مسکن در بسیاری از کشورها از سال 2007 تا‌کنون کاهش دورقمی (به طور متوسط بالای 15‌درصد) یافته و چون در چنین شرایطی امکان سرمایه‌گذاری به قصد سودجویی در بازار مسکن تقریبا محال است، لذا اوضاع کاملا به نفع تقاضای مصرفی برای صاحبخانه‌ شدن است.
کارشناسان مسکن در انگلیس هشدارهایی به عواقب توصیه‌های اشپیگل داده‌اند. آنها تصریح کرده‌اند: جلب توجه ناگهانی از سوی مصرف‌کنندگان به خرید مسکن می‌تواند شتاب تند کاهش قیمت مسکن را کاهش دهد، اما در مقابل تحلیل‌گران بازار مسکن می‌گویند: رکود در این بازار تا سال 2010 ادامه خواهد داشت.
اشپیگل در این گزارش به تغییر ذائقه آمریکایی‌ها در حوزه مسکن نیز اشاره کوتاهی کرده و نوشته است: برخی مردم آمریکا به دلیل قوت نرخ دلار ترجیح می‌دهند خارج از کشورشان صاحب‌ مسکن شوند تا از آسیب‌های بحران مسکن آمریکا که طی دوسال اخیر خانه‌های بیش‌از دو میلیون نفر را در حراج بانک‌ها گذاشته، در امان بمانند.
این روزها بازار مسکن در سراسر دنیا دوران عجیبی را می‌گذراند. قیمت‌ها به شدت افت کرده و سرمایه‌گذاران بخش مسکن دچار دردسر بزرگی شده‌اند، اما این بازار برای مشتریانی که پولی در دست دارند و قصد خرید خانه مثلا برای استفاده شخصی خودشان و نه برای سرمایه‌گذاری را دارند، وضعیت بسیار خوبی ایجاد کرده‌است. نشریه آلمانی اشپیگل در گزارشی در این باره نوشته‌است،
اکنون بهترین فرصت برای خرید مسکن در بازار است.
در شهر مادرید پایتخت اسپانیا، هر جا که می‌روید تابلوی حراج را بر روی ساختمان‌های نیمه کاره یا تمام شده می‌بینید. تعجبی ندارد زیرا رکود جهانی، بازار مسکن و املاک کشور اسپانیا را که تا همین چندی پیش رونق چشمگیری را تجربه می‌کرد، تحت تاثیر جدی قرار داده‌است. قیمت مسکن در سراسر کشور اسپانیا از بارسلونا تا جزایر بالریک، در سه ماه نخست سال 2009 بیش از 5/6‌درصد کاهش یافته‌است. پیش‌بینی می‌شود که تا پایان سال جاری میلادی قیمت‌ها 35‌درصد دیگر هم کاهش یابد.
رکود اقتصادی در اسپانیا و چند کشور دنیا باعث شده که بسیاری از خانه‌داران و صاحبان املاک برای بازپرداخت وام‌های بانکی خود به دردسر جدی بیافتند، اما این رکود برای مشتریانی که پشتوانه مالی خوبی دارند، فرصتی شده تا وارد قراردادهای پرفایده شوند. این روزها سازندگان مسکن و فروشندگان ملک برای اینکه سرمایه‌شان بیش از این راکد نماند و دست کم اصل پولشان زودتر برگردد، امتیازات و تخفیف‌های قابل توجهی برای املاک فروشی پیشنهاد می‌کنند.
اکنون در تمام نقاط دنیا، از بازارهای پررونق اروپایی مانند مونته‌نگرو و کرواسی گرفته تا بازارهای راکدی مانند فلوریدا و جنوب غرب آمریکا، زمان بسیار مناسبی برای خرید مسکن است. کاهش دو رقمی قیمت مسکن در بازارهای دنیا از سال 2007 و تقویت دوباره ارزش دلار در برابر ارزهای خارجی موجب شده که آمریکایی‌ها راحت‌تر از گذشته در خارج از کشور خانه بخرند. کشورها و اقتصادهای در حال توسعه به ویژه برزیل و هند همچنان دورنمای رشد اقتصادی را پیش رو دارند. در این بازارها قیمت مسکن یک هشتم متوسط قیمت در داخل آمریکا است. چندی پیش موسسه راهنمای املاک که موسسه‌‌ای بین‌المللی برای تحقیق و تخمین درباره وضعیت بازار مسکن در سراسر دنیا است، در گزارشی فهرست گران‌ترین و ارزان‌ترین بازارهای ملکی دنیا را منتشر کرد.
در میان 10 شهر آخر این جدول که ارزان‌ترین املاک مسکونی جهان را دارند، 3 شهر آسیایی دیده می‌شود که همگی در کشورهای پرجمعیت و به سرعت در حال رشد قرار دارند. این سه شهر بنگلور در هند، چنگ‌دو در چین و جاکارتا در‌اندونزی هستند. شهر چنگ‌دو به تازگی دچار زلزله شده و جاکارتا هم به خاطر بحران مالی اواخر دهه 1990 همچنان آسیب‌دیده است. 5شهر از آمریکای لاتین فهرست ارزان‌ترین بازارهای ملکی جهان را کامل می‌کنند. کانسپسیون و سانتیه‌گو در شیلی، کیتو در اکوادور، ماناگوا در اکوادور و لیما در پرو.
جلب توجه بعضی مصرف‌کنندگان و مشتریان به خرید املاک حراج شده با قیمت پایین می‌تواند تا حدی بازار مسکن را هم از رکود خارج کند.
چارلز وستون بیکر رییس بخش سرمایه‌گذاری بین‌المللی در وزارت مسکن انگلیس در این باره به اشپیگل گفته‌است که در ماه آوریل نسبت به ماه پیش از آن بازار مسکن لندن از نظر حضور مشتریان بین‌المللی 10‌درصد رشد داشته‌است. هر چه سیر نزولی قیمت‌ها شیب تندتری بگیرد، این استقبال بیشتر می‌شود، اما هنوز عده زیادی هستند که چون دورنمای روشن و مطمئنی در این بازار نمی‌بینند، تمایلی به وارد شدن ندارند. بسته‌های محرک اقتصادی در سراسر جهان وام‌های مسکن را احیا کرده، اما بانک‌ها هنوز پیش‌پرداخت هنگفتی طلب می‌کنند که این باعث می‌شود خرید مسکن همچنان گزینه مطلوبی نباشد. تحلیل‌گران همچنین هشدار می‌دهند که رکود در بازار مسکن در سال 2010 باز هم بیشتر می‌شود.
از کجا خرید کنیم؟
ناظران بازار برای محدود کردن ریسک جانبی این شرایط، پیشنهاد می‌دهند که خریداران به دنبال خرید مسکن در کشورهایی بروند که دورنمای مطلوب بلند مدت اقتصادی دارند مانند ترکیه و هند. آنها همچنین توصیه می‌کنند که خریداران به دنبال تامین سرمایه از بانک‌های چند ملیتی باشند. این کار باعث می‌شود درصورت بحران داخلی در یک کشور و به خطر افتادن بانک‌های آن، بانک‌های چندملیتی درامان باشند و در نتیجه وام مسکن آنها سرجای خود باقی بماند.
اما در این شرایط این پرسش مطرح می‌شود که کدام بازارها در جهان ارزش بررسی و سرمایه‌گذاری احتمالی دارد؟ تحلیل‌گران انگلیسی می‌گویند که بازار مسکن مونته‌نگرو از این نظر بهترین شرایط را دارد. مونته‌نگرو در شمال آلبانی و در شرق دریای آدریاتیک واقع است. این کشور ساحلی که روابط تجاری رو به رشدی با اتحادیه اروپا و روسیه دارد، از سال 2001 تاکنون رشد سالانه 28‌درصدی در بخش توریسم را تجربه کرده و قیمت مسکن در این کشور از سال 2005 سالانه 20‌درصد رشد داشته‌است. تا پیش از بحران جهانی اقتصاد‌، خریداران سالانه 600‌میلیون دلار وارد بازار مسکن مونته‌نگرو می‌کردند.
تحلیل‌گران بازار مسکن همچنین شرق اروپا را از بازارهای خوب سرمایه‌گذاری و خرید مسکن می‌دانند. در غرب اروپا قیمت مسکن در بعضی بازارها تا 50‌درصد هم کاهش یافته‌است.
خاورمیانه و آسیا هم در ردیف‌های بعدی بازارهای مناسب برای سرمایه‌گذاری در بخش مسکن است، اما این بازارها ریسک بیشتری دارند. در بعضی بازارهای خاورمیانه مانند شهر دبی، قیمت مسکن بیش از 30‌درصد کاهش یافته و تحلیل‌گران می‌گویند که تا پایان سال جاری میلادی قیمت‌ مسکن در دبی تا 70‌درصد کاهش می‌یابد.
با این حال نباید فراموش کرد که هرگونه سرمایه‌گذاری در هر بازاری تا وقتی بحران جهانی اقتصاد ادامه دارد، کار پرخطری است.


منبع:
دنیای اقتصاد - نیلوفر قدیری

نظرات 6 + ارسال نظر
مهدی جمعه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 11:20 ق.ظ http://fa.chonoo.com

سلام،
اگر دوست داری از امکانات بیشتری استفاده کنید، از تکنولوژی روز در بلاگ خود بهره برید و آن را به سایت تبدیل کنید، به سایت زیر مراجعه کنید.
http://fa.chonoo.com
این سایت به غیر از امکانات پایه، امکاناتی از قبیل نظرسنجی برای مطالب، ارزیابی مطالب، عضویت برای سایت خویش، گالری تصاویر، آپلود فایل، ایجاد شناسنامه برای کاربران، صندوق پیام در به مانند GMail برای ارتباط بین کاربران، شمارنده‌ای در قدرت GoogleAnalytics و انجمن گفتگو را به رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد.
از اینکه یک بار از این سیستم استفاده می‌کنید، ممنون.
موفق باشی...

mahiar جمعه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 01:04 ب.ظ

سلام
خسته نباشید
مطالب جالبی دارید
تبادل لینک میکنید

فقط با رنک بالای 3 سه تبادل میکنم
مرکز دانلود برنامه وکرک
http://www.tafrihi.ir

اخباربازیگران هالیوود وایران
http://blog.tafrihi.com

-----------------
اینها با رنک 1به بالا یا بازدید 100تا در روز

جدیدترین عکس های خنده دار
http://fun.tafrihi.com

جدیدترین اس ام اس
http://sms.tafrihi.com

حتما اول لینک ما را قرار دهید وبعد ایمیل کنید
خبر بدید
-------------------------
همچنین با وبلاگهایی که تازه شروع به کار کردند یاهر رنک وبازدیدی دارندواگر لینک www.tafrihi.com رو با نام
بهترین سایت تفریحی برای جوانان ایرانی
بگذارند دراین قسمت
http://www.tafrihi.com/list/
که به معرفی سایت ها ووبلاگها میپردازیم وبازدید خوبی هم از گوگل دارند ورنک2 دارد شمارا دراینجا معرفی میکنیم

اگر میخواهید لینکتان در قسمت معرفی سایتها قرار بگیرید حتما لینک مارا به همین عنوان قرارداده ودر ایمیل اعلام کنید که برای قسمت معرفی در لینک معرفی سایت ها
-------------------------------
همچنین

عکس هایی زیبا و جدید از لیلا اوتادی تک تک
عکس هایی از مدلهای جدید مانتو ایرانی
عکسهایی زیبا از مدل های جدید روسری
مسابقه دانشجویی دختر شایسته روسیه2009 جدید
عکس هایی جدید از گلشیفته فراهانی در جشنواره فیلم برلین
عکس هایی زیبا وقشنگ از هدیه تهرانی
عکس هایی ازدختران شایسته جهان
عکسهایی جالب وزیبا از المپیک حیوانات
عکس هایی از نمایش مد لباس مالزی
عکس هایی ستارگان هالیوود در جشن مد نیویورک
جدیدترین عکس های اضافه شده از نانسی خواننده عرب دراینجا
عکس عروسی لیلا فروهر

همه همه را میتوانید به صورت مستقیم از اینجا ببینید
http://tafrihi.com/toplink/axs.htm
-------------------------

www.tafrihi.com
بای

مهدی جمعه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 01:10 ب.ظ

سلام
وبلاگ خوبی دارید
لطفا برای تهیه جدیدترین مجموعه های آموزشی شامل برنامه نویسی گرافیک دوبعدی و سه بعدی به سایت ما سر بزنید
با کمترین قیمت و بهترین کیفیت
www.learnguide.net
منتظر شما هستیم

راستگو جمعه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 03:05 ب.ظ

بسم الله الرحمن الرحیم
با سلام
انجمن سایت راستگو یک سایت تفریحی، فرهنگی، علمی و ... است که می توانید مطالب مفیدی در آن پیدا بکنید.

با عضو شدن در انجمن راستگو و فعالیت در آن می توایند از امتیازاتی که به کاربران فعال تعلق می گیرد، استفاده کنید.
آدرس انجمن راستگو: http://forum.rastgo.com

جوایزی که به کاربران فعال تعلق می گیرد، در لینک زیر قرار دارد:
http://forum.rastgo.com/ndash-t1949.html

موفق باشید

مدیریت سایت mdake.com جمعه 25 اردیبهشت‌ماه سال 1388 ساعت 04:51 ب.ظ

تبادل لینک با تمام ویمسترهای فارسی زبان .

مدیریت سایت mdake.com جهت تبادل لینک با تمام وبمسترهایی فارسی زبان اعلام آمادگی میکند .

جهت تبادل لینک ، با ایجاد لینک سایت mdake.com در وبلاگ خویش با عنوان " دانلود رایگان نرم افزار " و تماس با ایمیل ما نسبت به قرار گرفتن لینک خود در دایرکتوری سایت اقدام نمایید .

منتظر تماس شما هستیم .

ٍاحسان یکشنبه 16 اسفند‌ماه سال 1388 ساعت 06:06 ب.ظ

یه بازی توپ انلاین میتونید با تبدیل شدن به یه شهروند ایرانی در سایت http://www.erepublik.com/en/referrer/Khormouj و ایرانیا رو کمک کنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد