نظرات اقتصادی

نظرات اقتصادی

بررسی معضلات اقتصادی
نظرات اقتصادی

نظرات اقتصادی

بررسی معضلات اقتصادی

دولت بازنشستگان تامین اجتماعی را نادیده نگیرد/عدالت درافزایش حقوق:

دولت بازنشستگان تامین اجتماعی را نادیده نگیرد/عدالت درافزایش حقوق

رئیس کانون عالی مستمری بگیران تامین اجتماعی با اشاره به اینکه دولت بازنشستگان تامین اجتماعی را در تصمیمات افزایش حقوق نادیده نگیرد، گفت: بازنشستگان ما جدا از بازنشستگان کشوری نیستند.

علی اصغر بیات در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد افزایش مستمری بازنشستگان افزود: دولت برای افزایش مستمری این افراد ابتدا باید از افزایش مزد کارگران شاغل حمایت کند و هنگامی که حقوق ۱۳ میلیون بیمه پرداز افزایش پیدا کند درآمدی برای تامین اجتماعی ایجاد می شود و در کنار آن حقوق بازنشستگان نیز باید افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه دکتر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی از افزایش حقوق بازنشستگان کشوری (۲۰ تا ۴۰ درصد) خبر داده است، گفت: با این افزایش حداقل حقوق بازنشستگان کشوری از ۷۵۰ هزار تومان به یک میلیون و ۵۰ هزار تومان می رسد این در حالی است که حداقل حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی ۷۱۲ هزار تومان است.

به گفته وی دکتر نوبخت صحبتی از افزایش حقوق ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی نکرده است و دولت نمی تواند این افراد را از بازنشستگان کشوری مستثنی کرده و در تصمیمات جدید آنها را دخالت ندهد.

وی با اشاره به اینکه وقتی افزایش حقوق برای بازنشستگان کشوری در نظر گرفته می شود چطور دولت می تواند ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی را نادیده بگیرد، اظهار داشت: در حال حاضر مستمری که این افراد دریافت می کنند بسیار ناچیز است و کفاف زندگی آنها را نمی دهد و در حالی که برخی از بازنشسته ها، مستاجر هستند ۷۱۲ هزار تومان فقط هزینه کرایه خانه آنها می شود و مابقی هزینه های خوراک، پوشاک، درمان و ... از کجا باید تامین کنند.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی گفت: انتظار ما از دولت این است که بازنشستگان تامین اجتماعی را نیز از دیگر بازنشستگان مستثنی نکند به طوری که تاکنون این افراد در انتخابات مختلف نقش مهمی را ایفا کرده اند و از دولت تدبیر و امید انتظار داریم  سفره بازنشستگان تامین اجتماعی را با افزایش  بالای حقوق، رنگین کند.

بیات با تاکید بر اینکه در سال گذشته حقوق شاغلین و حداقل بگیران تامین اجتماعی بر اساس ماده ۴۱ قانون کار و ۱۱۱ تامین اجتماعی، ۱۷ درصد افزایش یافت، گفت: در سال جاری حقوق بالای حداقل بگیران نیز طبق ماده ۹۶ تامین اجتماعی ۱۵ درصد رشد کرده است و بر اساس این ماده، تامین اجتماعی مکلف است سالی یک بار بر اساس اعلام تورم بانک مرکزی و هزینه های زندگی، حقوق بازنشستگان را افزایش دهد.

وی اظهار داشت: انتظار داریم در تصمیماتی که گرفته می شود بازنشستگان تامین اجتماعی مستثنی نشوند و ما را جدا از بازنشستگان کشوری نبینند.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی با تاکید بر اینکه قانون همسان سازی نیز در سال ۸۷ برای بازنشستگان کشوری انجام شد اما برای بازنشستگان تامین اجتماعی این اتفاق رخ نداده است، گفت: برای تامین اجتماعی از سال ۸۸ این قانون به صورت ناقص اجرا شد و از آن زمان تاکنون نیز پیگیری های ما به نتیجه نرسیده است و امیدواریم عدالت در خصوص تمامی بازنشستگان یکسان اجرا شود و تبعیضی در میان نباشد.

منبع:کانون بازنشستگان ایران http://kanoone-ali.ir

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد