نظرات اقتصادی

نظرات اقتصادی

بررسی معضلات اقتصادی
نظرات اقتصادی

نظرات اقتصادی

بررسی معضلات اقتصادی

رخدادهائی که می بایست ازوقوع آن جلوگیری می شد!

تصویر سایت اقتصادی

avatar

سرانجام سال نو نیز به مانند همه سالها فرارسید، سالی را که درپیش روداریم انتظارمیرود که درآن با افزایش رشد اقتصادی روبرو باشیم تا شاید موجب افزایش درآمد سرانه گردد، اما توقع داشتیم که به درخواستها درخصوص افزایش حقوق کارگران ونیزمستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی توجه بیشتری مبذول می گردید تا این طبقات آسیب پذیر با کمترین آشفته فکری سال جدید را آغاز می کردند .

درسالی که گذشت کارگران ونیز مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی انتظار داشتند که درسال آینده ازافزایش قابل توجهی ازنظر حقوق ومزایا برخوردار باشند تا بتواند نسبت به تامین حداقل معیشت خود ونیز خانواده خویش اقدام نمایند تا حداقل دراین سال جدید نسبت به وظایف خود درمقابل خانواده خود کوتاهی ننموده وهمانند سال قبل شرمنده آنان نباشند.

اما با همه هشدارهائی که درباره بعضی از کارفرمایان بنگاههای اقتصادی داده شده بود توجهی نشده وکارفرمایان اینگونه بنگاهها بدون پرداخت چندین ماه حقوق ومزایا ونیز عیدی وپاداش سال قبل مبادرت به خروج ازکشورنمودند ونیروهای کاری را که با کوشش وتلاش بی مانند انتظار حقوق ومزایا ونیز عیدی وپاداش وسایر مزایا را داشتند درمقابل خانواده شان سرافکنده وشرمسار نمودند. اما جالب است به این موضوع نیز توجه شود که بعضی ازاین کارفرمایان ازنقاط ضعف نیروهای کارخود استفاده نموده وبدون پرداخت مطالبات سال قبل ازآنان برگه تسویه حساب دریافت نموده اند. شایان ذکر است که بعضی ازاین کارفرمایان اینگونه تسویه حسابهای کارگری را ازطریق دفاتر اسناد رسمی انجام داده تا به این اعمال  خود جنبه قانونی داده تا درصورت شکایات نیروهای کار ازاین اسناد برعلیه آنان استفاده گردد.

بایستی اضافه شود که اینگونه کارفرمایان درسال جدید نیز همانند سال قبل پس از بازگشت از تطیلات خارج ازکشور با پرداختهای ناچیزی مجددا” آنان را وادار به کاروتلاش نموده وبا حاصل کاروتلاش آنان مجددا”به خارج ازکشورمسافرت می نمایند وهمچنان این نیروهای کار با امید بازگشت مجدد کارفرمایان خود ودریافت مبلغی ناچیز درانتظار می مانند تا شاید با دریافت این مبلغ حداقل بتوانند شکم خانواده شان راسیرکرده و امیدوارباشند که حداقل دچار سوءتغیه نگردند.

اما بایستی ازخود پرسید با اینگونه کارفرمایان که اعتیاد به مسافرت های غیرضروری وتفریحی به خارج ازکشوردارند وهرباربا وعده های توخالی ازاین نیروها استفاده نموده و با حاصل تلاش ودسترنج آنان به سفرهای غیر ضروری خارج ازکشور اقدام می نمایند چه باید کرد؟! توضیح اینکه اینگونه کارفرمایان نه تنها ازپرداخت حقوق ومزایای کارگران بلکه حق بیمه آنان را نیز به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نمی نمایند وازاین بابت نیز خساراتی به این سازمان مهم وبا ارزش وارد می نمایند . زیرا اگر کارفرمایان بموقع بتوانند نسبت به پرداخت حق بیمه کارگران خود اقدام نمایند این سازمان نیز بهتر می تواند به انجام ظایف خود ادامه دهد ومستمری بگیران نیز می توانند امیدوار باشند که مشمول بسته های حمایتی سازمان تامین اجتماعی قرار خواهند گردید.

مهمترین گزینه برای وادار کردن اینگونه کارفرمایان که اعتیاد به مسافرت خارج ازکشوردارند وبا دسترنج نیروهای کار خود به این کار اقدام می نمایند ، ممنوع الخروج نمودن آنان ازکشور میباشد ، با توجه به اینکه این کارفرمایان اعتیاد به مسافرت دارند برای اینکه مانعی جهت خروج آنان ازکشور ایجاد نگردد برای رفع آن ازهر اقدامی فروگذار نمی نمایند . اگر شرایط خروج اینگونه کارفرمایان مفاصا حساب با سازمان تامین اجتماعی ، سازمان امورمالیاتی وبه ویژه کارگران آنان منظورگردد ، بدون شک درجهت جلوگیری از ممنوع الخروج شدن ازهیچ اقدامی فروگذار نخواهند نمود وازاین بابت ضمن اینکه کارگران اینگونه بنگاهها به حقوق ومزایا ی خود دسترسی پیدا می کنند ، سازمان های تامین اجتماعی وامورملیاتی نیزنسبت به دریافت مطالبات خود اطمینان حاصل خواهند نمود. اگربه این طریق رفتار شود مسلما” شاهد تعطیلی  بنگاههای اقتصادی وبیکاری روزافزون نیروهای کارنخواهیم بود وضمن اینکه سازمان تامین اجتماعی با دریافت مطالبات خود خدمات بهتری می تواند ارائه نماید ، ازفرار مالیاتی توسط اینگونه بنگاههای اقتصادی نیز ممانعت بعمل می آید.

منبع : سایت اقتصادی به نشانی: http://eghtesadi.avi.trade

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد